noordwesten.reismee.nl

Terug naar Boise

Dag 13 Terug naar Boise

Vanmorgen verlaten we Ketchum en gaan op weg naar Boise, de plaats waar onze rondreis begonnen is. Alweer bijna twee weken geleden, de tijd is zo snel voorbij gegaan. Het miezert een beetje en is een beetje fris, maar ja, we zitten in de auto dus hebben er niet veel erg in.

Na verloop van tijd – het landschap is “prairie”, dus niet zo heel boeiend, wordt het droog, de wolken gaan weg en tegen de tijd dat we in Boise zijn is het weer warm en prachtig zonnig weer.

We checken weer in (grappig want in dit hotel weten we nu al precies de weg), en zakken even uit. Twee weken geleden hebben we een zondag doorgebracht in Boise en vonden het toen al een hele vriendelijke stad met veel groen. We hebben toen een aantal dingen gedaan die we graag wilden zien, maar waren niet toegekomen aan de Idaho State Prison (Idaho Staatsgevangenis). Die is in 1973 – na honderd jaar – gesloten en is nu een museum.

We rijden ernaartoe en komen door een mooie buitenwijk van Boise. Uiteindelijk komen we bij het museum en na een kwartiertje komt er een gids en krijgen we met een groepje een rondleiding. Een maal binnen de gevangenis, bleek dat de minder zware jongens buitenwerkzaamheden mochten doen, zo is er een hele mooie rozentuin ontstaan. De gids vertelt heel veel over het leven in de gevangenis. Zo was er o.a. één gevangene die 18 maanden in de isoleercel heeft gezeten omdat hij (na al eerder een moord gepleegd te hebben) ook in de gevangenis iemand had vermoord. Stel je voor: in de isoleercel (ze noemden het Siberië) had je een heel klein luchtgat (waar ook de regen en de sneeuw doorheen kwam) geen verwarming, geen raam, geen po, geen afleiding. Je had dan natuurlijk wel wat op je kerfstok, maar toch ……………………

De gids laat ons heel veel zien en vertelt op een interessante manier over het leven in deze gevangenis. Weer eens wat anders, maar wij vonden het heel interessant.

Straks gaan we eten en dan gaan we de koffer maar even organiseren. Morgenochtend na het ontbijt gaan we richting de luchthaven van Boise en vliegen vandaar naar Salt Lake City. Vanaf Salt Lake vliegen we naar Amsterdam, waar we zaterdag weer veilig hopen aan te komen.

We hebben een fantastische vakantie gehad. Twee weken lijkt niet zo lang, maar als je hier bent, doe je zoveel indrukken op, dat twee weken eigenlijk mooi genoeg is. We hebben heel bijzondere dingen gezien, vooral de dagen in Yellowstone waren onbeschrijfelijk mooi.

Suus

Geniet maar lekker van de laatste uren in dat fijne land. Alvast een goede vlucht gewenst. Groetjes van de mannen. X

Piet en Elly

Jullie hebben weer er een mooi avontuur mogen beleven, dat kan weer in jullie geschiedenisboek. Hele goede reis en tot volgende week. Wij gaan vandaag ook de terugreis inzetten. Op naar Oostenrijk. Groetjes

Trees

Ik ga de reisverhalen missen!!
Veilige terugreis xx

Risje

Goede vlucht terug!😘

Adri

Hele mooie vakantie gelukkig heb je de foto’s en reisverhalen nog !,,,

Sjaak

Wat duren die twee weken toch snel om hè.
Goeie terug reis en we spreken elkaar snel.

Pa

Na een tevreden gevoel weer naar huis. Goede vlucht en wel thuis.

Anja

Wat gaat dat toch snel, jullie vliegen alweer terug. Goede vlucht en thuis is ook weer fijn